Helg helg.

Mmmm denna helgen har det väl inte hänt allt för mycket.
I fredags kommer jag inte ens ihåg vad jag gjorde, såg väl på film eller något.
På lördagen åkte jag till Mariestad på crusing, var inte där så länge. Åkte in med lina jenny och sanna till stan för att kolla lite men där stannade vi inte länge, var grymt kallt ute.
Idag har jag tagit det lungt, skrivit klart historian tror jag, ska läsa igenom imorgon och se om man ska skriva till något mer.  Sen har jag bara legat och kollat på tv och film..

Nu är det inte långt kvar till Studenten, bara tre skolveckor. Ska bli så otroligt skönt sen nästa vecka när alla saker är avklarade och man bara kan slappna av och vänta in studenten =)

Var ett tag sen man skrev nu....

Var ett tag sen man skrev här så får väl skriva något nu.
Har inte hänt så mycket sen prag. Haft endel i skolan men det börjar försvinna mer och mer saker nu. Skönt det.
Sände en timmas program som slutprov i ljudmedier i igår. Gick väl hyffsat okej ändå. Ska inte klaga, nu är det äntligen över.

Annars händer det inte så mycket, studenten bara närmar och närmar sig och det klagar man ju inte på.
Får verkligen hoppas att jag och mina underbara vänner kan åka utomlands så fort som bara den efter sen.
Ska bli otroligt skönt och hur kul som helst. Förra året var toppen och det kommer nu bli ännu bättre detta året.
Nu ska jag ta och se på lite film innan jag ska sova. hej då.

Tisdag...

Ja då var det Tisdag då. Har inte gjort speciellt mycket, suttit på vårdcentralen och sen på apoteket, där det tar 1000 år. Sen åkte jag till skolan för att göra klart hemsidan till webbdesignen, blev som tur vad klar med den men får väl se om den är speciellt bra.

Har nu sett på Uggly betty och Desperate housewifes, blir att se något OC avsnitt med innan man ska sova.
Imorgon blir det projektredovisning, får väl se hur det går, vill inte men men..

Nu ska jag umgås med Jennica lite innan hon börjar jobba.

Snart är det verkligen dags, Studenten 2007.

Media i Prag..

Ja då har det gått en dag sen man kom hem från Prag. Det har varit en trevlig resa med alla media treor.
Men vad har man då gjort på resan?

Söndag: Begav oss iväg i bussen halv åtta från skolan, som skulle ta 24 timmar till Prag.
Vi stannade till i Danmark och såklart Köpenhamn. Helt underbart fint där och man ville inte åka därifrån. Vi gick på stan, åt och satt på torget och solade och lyssnade på musik från några som spelade. Sen blev det bussen fram till Prag.

Måndag: Väl framma i prag så besökte vi koncentrationslägret Theresienstadt. Sen åkte vi till vandrarhemmet. Gjorde iordning oss lite och började göra sig iordning för kvällen sen och utgång.

Tisdag: Nu var det dags för våran fridag. Jag, Elin, Lisa, Lina, Jenny och Sanna gick runt och kollade på stan och åt gott. Sen på kvällen blev det fest.

Onsdag: Dagen började med att RB åkte till filmstudion barrandov. Var kul att gå runt och kolla lite på kläderna och sånt. Sen gick vi lite på en marknad för att sen göra ett nytt studiebesök och denna gången till ett konstmuseum, mindre uppskattat. Var sen en liten vandring runt stan men var inte med länge på den utan gick hem. Kvällen sen blev lugn och ligga hemma sjuk.

Torsdag: Det blev en hel dag på vandrarhemmet för min del och ligga och bli frisk. Sen på kvällen var det dags för mediamiddag. Den var grymt rolig och alla var riktigt glada. Gick sen till ett femvånings disco som var riktigt kul. Synd att man inte har sånt hemma i Sverige. Var absolut den bästa kvällen i Prag.

Fredag: Började packa för att sen åka vidare till en marknad i några timmar innan vi skulle åka hem.
Hittade inget speciellt men var kul ändå. Sen var det dags att börja åka hemåt men stannade till en stund i Tyskland för att äta och kolla lite.

Lördag: Vad skönt det var att komma hem och se Skövde och vad grönt det blivit. Har varit en bra resa till prag även fast man legat sjuk. När man tänker tillbaka så tänker man ju ändå bara på det bästa och roligaste. Tack media för denna prag resa =)

Happy Ending - Mika, låten som spelades mest under buss resan. =)

Prag snart.

Ja igår var det dags för hela Mpr3b att åka till Göteborg för att gå på filmfestival.
Innan fick vi en 2 timmar på oss att gå på stan och det blev att springa igenom alla affärer och byta om fort som bara den. Sen gick vi och åt på kinaresturang, som det alltid blir när man är i gbg, hur gott som helst.
Sen var det ju såklart dags för filmfestivalen, Charlie och Johan var ett av de 6 bidragen som vann. Inget som direkt chockade en, den var klart bäst av alla, så det var riktigt kul =)

Nu ska jag snart ner till stan, växla lite pengar för på söndag åker vi mediatreor till Prag. Kommer nog bli riktigt kul och spännande. Ska även träffa jennica idag och börja packa lite smått.
Imorgon blir det såklart handboll, hoppas verkligen vi vinner. Sen blir det lite fest hos Sanna. Kommer nog bli riktigt kul hoppas jag =)

James Morrison - You give me Something.